Od redaktora:

Red. nacz.
Jacek Ociepko

Rozwiń

Trening czyni mistrza

Po zmianach w wyglądzie naszego magazynu i naszej strony internetowej nadszedł czas na nowe wyzwanie. Od maja ruszamy z nowym projektem – szkołą jazdy „Motocykla”.

Przed dwoma miesiącami zmieniliśmy wygląd naszej strony internetowej. W poprzednim wydaniu „Motocykla” odświeżyliśmy wygląd naszego magazynu. W tym miesiącu pora pochwalić się kolejnymi nowościami.

Nie przerywając dobrej passy, wyciągamy następnego asa z rękawa, a są nim... szkolenia motocyklowe. Pierwsze z nich odbędzie się już 21 maja. Ten termin masz już zarezerwowany? Nic straconego! Oprócz pierwszego, majowego przygotowaliśmy w tym roku jeszcze cztery treningi, tak więc bez problemu dopasujesz swój wolny czas do jednego z nich. Wszystkie nasze szkolenia będą się odbywać w jednym miejscu: na nowo powstałym torze w Łodzi.

Do zalet tego miejsca trzeba zaliczyć znakomite położenie – w samym centrum Polski, łatwy dojazd (kilka kilometrów od skrzyżowania dwóch autostrad prowadzących z północy na południe i wschodu na zachód) i pachnącą nowością infrastrukturę. Po więcej informacji dotyczących szkoły jazdy zapraszam na www.motocykl-online.pl/action-team Czy szkolenia to nasze ostatnie słowo? Uwierz mi, nie!

W poprzednim numerze obiecywałem, że więcej miejsca poświęcimy testom akcesoriów. Słowa dotrzymuję i w tym numerze polecam dwa grube testy. Pierwszy z nich to test 10 kasków integralnych. Ponieważ w ubiegłych latach sporo miejsca poświęcaliśmy produktom drogim, tym z najwyższej półki, nadeszła pora na zmiany.

Na głowy i do laboratorium trafiły modele popularne, takie, jakich kupuje się najwięcej, czyli w cenie do 900 zł. Wszystkie garnki były sprawdzane w tunelu aerodynamicznym (próba głośności) czy podczas symulacji oberwania chmury. Oczywiście, każdy z nich trafił na głowy teamu testowego, który w poszukiwaniu słabych i mocnych punktów wiele godzin spędził na motocyklach. Kulminacyjnym punktem programu był test określający, jak wiele energii podczas wypadku przenika przez skorup kasku do głowy motocyklisty. Jest to jedyny wiarygodny sposób pomiaru skuteczności ochrony Twojej dyni i można go zrobić tylko w jeden sposób – rozbijając w laboratoryjnych warunkach każdy model kasku. Na szczęście wszystkie kaski one z tej próby obronną ręką. Przygotowując ten artykuł zniszczyliśmy 20 garnków.

Drugi ze wspomnianych testów też był kosztowny. Pod lupę trafiły ciuchy do najpopularniejszej chyba obecnie grupy turystycznych enduro kosztujące maksimum 4000 zł. Ocenialiśmy jakość wykonania, ale ponadto w laboratorium zmierzyliśmy skuteczność działania ochraniaczy. Ile to wszystko kosztowało? Lepiej nie pytaj.

Wisienką na torcie jest w tym numerze test siedmiu litrowych przecinaków, i to wyłącznie najbardziej wypasionych ich wersji. To oznacza, że na dwa hiszpańskie tory (Aragón i Alcàrras) trafiły maszyny warte niemal 700 000 zł! Chcesz wiedzieć, jak spisały się długo oczekiwane Honda FireBlade i Suzuki GSX-R 1000? Zajrzyj na str. 22.

Polecamy:

Szybcy i wściekli
Dla motocykli sportowych środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy, dlatego właśnie na dwóch hiszpańskich torach Motorland Aragón i Circuito de Alcarràs, postanowiliśmy sprawdzić siedem topowych litrowych maszyn. Bohaterami naszej opowieści są: Aprilia RSV4 RF, BMW S 1000 RR, Ducati 1299 Panigale S, Honda FireBlade SP, Kawasaki ZX-10RR, Suzuki GSX-R 1000 R i Yamaha YZF-R1M.

Dziesiątka pod lupą
W naszym teście poddaliśmy próbie dziesięć kasków integralnych średniej klasy kosztujących od 515 do 899 zł. Po tam jak sprawdziliśmy je na szosie i w laboratorium, wiemy już które godne sa polecenia a które można spokojnie odrzucić.

TEST + TECHNIKA

16 Easy Way

Nowe wcielenia turystycznych enduro Suzuki. Czy nowe V-Stromy 650 i 1000 okażą się fajniejsze od poprzedników?

22 Szybcy i wściekli

W teście porównawczym zmierzyły się: Aprilia RSV4 RF, BMW S 1000 RR, Ducati 1299 Panigale S, Honda FireBlade SP, Kawasaki ZX-10RR, Suzuki GSX-R 1000 R i Yamaha YZF-R1M. Na torze wyścigowym mistrz może być tylko jeden.

42 Do góry nogami

Singiel czy dwucylindrowiec, czyli pojedynek wagi koguciej – BMW G 310 R kontra Yamaha MT-03.

50 Bollywood w HD

Po niezbyt udanym debiucie produkowanego w Indiach Streeta 750 o dobre imię Harleya walczy mocniejszy i bardziej dopracowany Streed Rod.

56 Książęca duma

Jeździliśmy nowymi KTM-ami 390 Duke i 125 Duke na sezon 2017. Spełniają wymagania normy Euro 4, są ładniejsze, ale czy lepsze?

62 Piękny i gładki

Triumph Street Scrambler jest piękny i daje mnóstwo radości z jazdy. Czy konkurencja z Ducati powinna się go obawiać?

66 Niech moc będzie tobą

Raport z jazdy Kymco Downtown 350i ABS. Ten maksiskuter chce powtórzyć sukces swego poprzednika. Czy ma szansę?

SERWIS

70 W blasku i chwale

Triumph Tiger 1050 z drugiej ręki. Sprawdziliśmy, czy to dobry pomysł na wymarzony motocykl.

78 Cruiser made in Japan

Co wybrać, kupując używanego cruisera: Suzuki Intrudera M 800 czy Hondę VT 750 Shadow?

90 Robota dla barmana

Radzimy, jak samodzielnie oczyścić zbiornik paliwa z rdzy.

96 Dziesiątka pod lupą

Przetestowaliśmy 10 integralnych kasków w cenie do 899 zł.

106 Dobrze skrojona przygoda

Wielki test 12 zestawów tekstylnych ciuchów turystycznych w cenie do 4000 zł. Sprawdziliśmy i wiemy, w którym warto wyruszyć na wyprawę życia.

115 Podnies poprzeczke

Sprawdź, dlaczego warto wziąć udział w naszym treningu doskonalenia techniki jazdy Motocykl Action Team.

116 Wróżenie ze świecy

Zdradzamy sekrety świec zapłonowych. Czy wiesz, że ich wygląd może wiele powiedzieć o stanie silnika?

MAGAZYN

118 Pokaz siły

135 tysięcy ludzi nie może się mylić. Warto było odwiedzić ósmą edycję targów Poznań Motor Show.

120 Męska rzecz

Harley-Davidson Sportster skończył właśnie 60 lat. Jak na emeryta, trzyma się całkiem nieźle. Historia modelu.

124 Pałace zamki wiatraki

Z cyklu turystyka na weekend – zwiedzamy zamki, pałace i inne ciekawe miejsca Opolszczyzny.

126 Siedem cudów Alp

Polecamy siedem najpiękniejszych szwajcarskich przełęczy. Dlaczego warto zobaczyć je z motocyklowego siodełka?

SPORT

132 Wielki powrót

Po bardzo nieudanym rozpoczęciu sezonu MotoGP Marc Márquez i Dani Pedrosa powracają w wielkim stylu.

138 Ostry start nad morzem

Podsumowanie pierwszej rundy Mistrzostw Polski w Motocrossie.

142 Pan prawie perfekcyjny

Początek sezonu WSBK należy zdecydowanie do Jonathana Rei. Czy któryś z rywali powie w końcu „Sprawdzam”?