Od redaktora:

Jacek Ociepko

Rozwiń

KORONAWIRUSA CIĄG DALSZY

EPIDEMIA SPOWODOWAŁA, ŻE OD TYGODNI ŻYJEMY W ZUPEŁNIE INNYM ŚWIECIE NIŻ DOTYCHCZAS, W ŚWIECIE NIEPRZYPOMINAJĄCYM TEGO, DO KTÓREGO BYLIŚMY PRZEZ LATA PRZYZWYCZAJENI.

Zmiany, które spotkały nas w ostatnich tygodniach, na pewno nie były ewolucyjne. Koronawirus opanował świat z prędkością tornada. W parę dni zniknęło wszystko, do czego byliśmy przyzwyczajeni, świat wokół nas zmienił się nie do poznania. Ta sytuacja spowodowała uśpienie gospodarki, co dotyczy m.in. sprzedaży motocykli i wszystkiego, co z nimi związane. Do tego decyzje rządowe i zdrowy rozsądek zamknęły nas w domach. Jazda motocyklem była mocno utrudniona, zakazano chodzenia po górach, treningów w siłowniach oraz wielu innych form aktywności. Znaleźliśmy się w sytuacji, której przed kilkoma miesiącami nawet sobie nie wyobrażaliśmy. Ale życie nie znosi próżni, więc w tym trudnym dla wszystkich czasie błyskawicznie zaczęła się rozwijać e-sprzedaż. Dzisiaj bez problemu możesz zamówić motocykl przez internet lub dzwoniąc do salonu, a zarejestrowaną maszynę odebrać spod własnych drzwi. Taką ofertę przedstawiły Yamaha czy Junak. Jeśli o mnie chodzi, nie wyobrażam sobie kupna części do motocykla, bluzy czy rękawic inaczej niż właśnie przez internet.

Mimo tej trudnej sytuacji postanowiliśmy nie pozostawać z tyłu. W poprzednim miesiącu uruchomiliśmy sprzedaż elektronicznej wersji „Motocykla”. Ponieważ eksperyment okazał się udany, ofertę naszego sklepu wzbogaciliśmy o wydania archiwalne (na razie jest to pięć numerów z bieżącego roku), a kolejnym krokiem było dodanie jedynego na polskim rynku „Katalogu Motocykle 2020”. Jeśli zatem chcesz przeczytać najnowsze wydanie „Motocykla” albo któryś z tegorocznych numerów wystarczy, że odwiedzisz witrynę e.mpp.pl, wybierzesz interesującą cię pozycję i klikniesz przycisk „kupuję”. Nie ruszając się sprzed ekranu komputera, masz dostęp do testów najnowszych modeli motocykli, testów porównawczych części i akcesoriów oraz porad dotyczących wszystkiego, co jest związane z motocyklami. Co ważne, wszystkie wydania elektroniczne są dostępne z 30-procentowym rabatem.

Mieliśmy nadzieję, że w tym roku, tradycyjnie wiosną, uda nam się spotkać z Wami podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu. Niestety, ta impreza (zaplanowana na marzec, a później z powodu epidemii przeniesiona na czerwiec), tak jak wiele innych, nie odbędzie się. Według zapewnień organizatorów spotkamy się w kwietniu przyszłego roku. Ten rok będzie bardzo nietypowy pod względem imprez i krajowych, i zagranicznych. Już spora część przedsięwzięć zaplanowanych na pierwszą połowę tego roku została odwołana. Sezon wyścigów krajowych i rangi mistrzostw świata (MotoGP czy WSBK) właściwie nie wystartował i nie ma pewności, czy w ogóle się rozpocznie. BMW i KTM zadeklarowały, że definitywnie odwołują udział w największych imprezach targowych, czyli w EICMA w Mediolanie czy Intermot w Kolonii. A jak zareagują pozostali?

Mimo wszystko trzymajcie się zdrowo!

Polecamy:

Kolejne generacje Suzuki V-Stroma są jak wino – im starsze, tym lepsze. Pierwszy W-Strom 1000 był nijaki i na dodatek łatwo można było go pomylić z bliźniaczym Kawasaki KLV 1000. Druga wersja szokowała wyglądem, ale zanim się z nią oswoiłem, zniknęła z salonów. Trzecie wcielenie wygląda świetnie i tak samo jeździ.

Dobry zestaw turystyczny to taki, który sprawdza się zarówno w upalne, jak i w chłodne dni, chroni przed deszczem, jest uniwersalny i co najważniejsze wygodny w noszeniu. Szukając go, przetestowaliśmy 12 zestawów kosztujących od 2100 do 4100 zł.

Test+Technika

16 Jak dobre wino

Czy największe turystyczne enduro Suzuki faktycznie jeździ tak dobrze, jak wygląda? Postanowiliśmy to sprawdzić, zabierając V-Stroma 1050 na wycieczkę po Dolnym Śląsku.

24 Siedmiu wspaniałych

Wyścig zbrojeń trwa, do boju ruszyło siedem najmocniejszych maszyn na tej planecie: Aprilia RSV4 1100 Factory, BMW S 1000 RR, Ducati Panigale V4 S Corse, Honda CBR 1000 RR Fireblade SP, Kawasaki Ninja ZX-10RR, Suzuki GSX-R 1000 R i Yamaha YZF-R1M

36 Na śmierć i życie

Harley i Indian konkurują ze sobą od zarania dziejów. Tym razem do ringu wkroczyły dwie maszyny turystyczne: Indian Challenger Limited i Harley-Davidson Road Glide Special. Kto wygrał pojedynek krążowników?

46 Nowy, ale czy lepszy?

Tym razem brat rzucił wyzwanie bratu. Czy, a jeśli tak to w czym KTM 1290 Super Duke R z rocznika 2020 jest lepszy od oferowanej w sezonie 2019 wersji tego motocykla? Takie konfrontacje zawsze są ciekawe.

54 Wejście smoka

Zontes 310 X właśnie zadebiutował na polskim rynku. Czy ładna sylwetka, niezłe wyposażenie i dobra trakcja wystarczają, by przekonać do niego polskich motocyklistów?

Serwis

58 Podróżnicy na trudne czasy

Szukając trwałych i niezawodnych motocykli turystycznych z rynku wtórnego wytypowaliśmy pięć najciekawszych, naszym zdaniem, maszyn budżetowych w cenie do 10 000 zł.

64 Wilki w owczych skórach

Do pojedynku maszyn z drugiej ręki tym razem stanęły mocne nakedy: BMW S 1000R i Aprilia Tuono V4 APRC

72 Szczęśliwa dwunastka

Pod lupę wzięliśmy dwanaście tekstylnych zestawów turystycznych, oceniając ich wykonanie i zapewniane przez nie bezpieczeństwo, komfort i wentylację. Nokautu nie było, ale zwycięzca zasłużył na laury.

78 Lepiej nosić...

Nie ilość się liczy, lecz jakość, czyli przedstawiamy zestaw narzędzi przydatnych w garażu i w dalekiej podróży.

80 Kolorowy zawrót głowy

Radzimy, jak właściwie dobrać kask na turystyczne enduro i na co zwrócić uwagę podczas jego zakupu.

Magazyn

84 Potęga marzeń

Przedstawiamy historię Hondy – jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek świata. Jest ona dziełem genialnego wizjonera Soichiro Hondy.

90 Tam, gdzie wyją kojoty

Nasz czytelnik wyprawił się na pustkowia południowej Kalifornii. To była kapitalna motocyklowa włóczęga przez tamtejsze kaniony i pustynie.