Od redaktora:

Rozwiń

Drogie i piękne

Wszyscy Lubimy drogie zabawki, prawda? Najlepiej gdy Błyszczą w słońcu fakturą włókien węglowych, kuszą wzrok elementami dopracowanymi w najdrobniejszych szczegółach. W tym numerze testujemy nowe Ducati Panigale Superleggera V4.

W tym motocyklu wszystko jest super. Efekt wow wywołuje już jego wygląd. Krwista czerwień owiewek znakomicie kontrastuje z czernią wingletów i subtelną fakturą włókien węglowych, z których są zrobione rama, wahacz i koła. To nie wszystko. Im bardziej będziesz wczytywał się w dane techniczne, tym bardziej będzie ci opadała szczęka. Ten motocykl na sucho waży 159 kg, czyli aż o 16 kg mniej niż będący jego bazą Panigale V4! Więcej – motocykle startujące w WSBK są cięższe. I na tym nie koniec. Silnik Ducati Superleggery V4 osiąga moc maksymalną 224 KM, a trzeba dodać, że mówimy o motocyklu z homologacją drogową. Z racing kitem moc rośnie o 10 KM, osiągając aż 234 KM. Ta V-czwórka to potęga!

Czy jest w tym motocyklu coś niefajnego? Tak, jest! To cena. W tym przypadku bez 100 000 euro w portfelu się nie obejdzie, a to dopiero początek wydatków. Idę jednak o zakład, że limitowana edycja 500 egzemplarzy Superleggery V4 zostanie błyskawicznie wykupiona. Jak prowadzi się nowe Ducati? Opowie ci o tym jedyna relacja z jazd testowych na tej maszynie, którą znajdziesz na stronie 16.
Jeśli twardo stąpasz po ziemi, sugeruję, abyś lekturę tego wydania rozpoczął od działu „serwis” w drugiej części pisma. Tu w rubryce „motocykl używany” mamy pojedynek dwóch pięknych klasycznych naked bike’ów – Suzuki GSX 1400 i Yamahy XJR 1300. Ich wygląd jest ponadczasowy i mam przekonanie, że nigdy się nie zestarzeje. Ich silniki to potęga zarówno pod względem momentu obrotowego dostępnego w całym zakresie obrotów, jak i bezawaryjności. Co więcej, te motocykle kupione z drugiej ręki nie rujnują budżetu i są niezłą lokatą kapitału. Utrzymane w dobrym stanie tylko nieznacznie stracą na wartości, w zamian dając mnóstwo przyjemności z jazdy. Którą z maszyn wybrać? Niech pomocą będzie nasze porównanie (strona 58).
W tym numerze kolejnym motocyklem używanym jest najnowsza odsłona Hondy Gold Wing. Test długodystansowy miał trwać 100 000 km, ale został brutalnie skrócony przez nieuważnego kierowcę samochodu. To, co pozostało z Hondy, ubezpieczyciel uznał za szkodę całkowitą. Zanim motocykl został wysłany na przemiał, jej nieuszkodzony silnik trafił do serwisu, gdzie sprawdziliśmy stan jego elementów po ponad połowie testowego przebiegu. Wyniki przeglądu i wypływające z niego wnioski znajdziesz na stronie 52.
Mimo że wakacje już za nami (a może właśnie dlatego), chciałbym zaprosić Was do podzielenia się z nami i z czytelnikami wrażeniami z wyjazdów. Relacje można nadsyłać, korzystając z adresu www.motocykl-online.pl/napiszdonas

Polecamy:

Najpierw 1199, potem 1299, a teraz Superleggera V4. Każde Panigale doczekało się superlekkiej, limitowanej i wyjątkowej wersji. Trzecie wydanie rakiety z Bolonii to moc i imponująco niska masa. Na torze GP w Mugello sprawdzamy Dukata wartego 100 000 euro.

Gold Wing, czyli Złote Skrzydło, od 1975 roku jest synonimem luksusu. Przed 45 laty serię zapoczątkował litrowy GL – jak Grand Luxe. Od tego czasu ten skrót jest synonimem niezawodności i trwałości. W teście długodystansowym sprawdzamy najnowszy model Hondę GL 1800 Gold Wing. 

Test+technika

16 Wisienka na torcie

Trzecia Superleggera, tym razem w wydaniu V4, to broń masowego rażenia. Jest lżejsza, mocniejsza i szybsza niż wcześniejsze wcielenia. Na torze Mugello sprawdzamy, co potrafi.

22 Master of adventure?

Suzuki reklamuje V-Stroma 1050 XT jako mistrza przygody. Czy tak jest rzeczywiście, czy to tylko slogan reklamowy? Nasz test.

28 Kawa czy herbata?

Moda na café racery ma się dobrze: motocykle retro są w ofercie niemal wszystkich producentów. Jak wypadają klasyki w stylu café racer, które oferują Triumph i Kawasaki?

36 Różnica charakterów

BMW F 900 R i F 900 XR różnią się drobiazgami. W tym przypadku detale mają jednak ogromne znaczenie, bo decydują o odmiennych charakterach obu maszyn.

44 Diabeł tkwi w szczegółach

Nowy Harley-Davidson Low Rider S, który wcześniej był Dyną, przeniósł się do rodziny Softail. Styl pozostał, a wrażenia z jazdy są jeszcze lepsze.

50 Na 3 łapy

Miejski trójkołowiec Triango 50 to skuter zaprojektowany w Polsce. Badamy, jak radzi sobie w zatłoczonym mieście i jak sprawdza się jego nietypowe przednie zawieszenie.

Serwis

52 Pod skrzydłem

Czy potencjalni kupcy używanego Goldasa ostatniej generacji mają się czym martwić? Rozbieramy Hondę Gold Wing po 63 000 km.

58 Nic nie zastąpi pojemności

Dwa parowozy ze stajni Suzuki i Yamahy w naszym pojedynku, czyli GSX 1400 kontra XJR 1300. Który z nich zasługuje na więcej respektu?

68 Uciec od wirusa

Nowoczesne systemy komunikacji mają duży zasięg i umożliwiają połączenie wielu użytkowników w jedną siatkę. Testujemy pięć motocyklowych interkomów nowej generacji. Który z nich jest najlepszy?

Magazyn

72 Forza ducati per sempre!

Jeśli podejmujesz się przerobienia takiej ikony designu, jak Ducati Monster 600, musisz wiedzieć, co robisz. Dwa customy spod ręki Alberta o ksywie „Kameleo” to naprawdę kunsztownie wykonane maszyny

76 Motocykle i pianina

Czy wiesz, że Yamaha budowała też samochody? Motocyklowa historia Yamahy sięga 1955 roku, ale firma istnieje już od 133 lat. Przybliżamy historię japońskiego giganta.

82 Zwiedzać czy jechać?

Nasz czytelnik wyruszył w podróż beemką G 310 GS na zachodnie wybrzeże Włoch. Czym zachwyciła go Liguria i okolice sławnego z festiwali muzycznych San Remo?

Sport

88 Komu mistrza?

Tegoroczny sezon MotoGP wywrócił się do góry nogami – Marc Márquez nie wróci do walki przez 2–3 miesiące, czyli ten sezon ma z głowy. KTM-y wygrywają wyścigi, a Rossi i Viñnales muszą unikać latających motocykli. Zabawa dopiero się rozkręca.

92 Kto go zatrzyma?

Po trudnym początku sezonu World SBK, Jonathan Rea wraca na właściwe tory. Mocny opór stawia mu na razie tylko Scott Redding. Czy zawodnik Ducati przełamie passę mistrza?