Od redaktora:

Rozwiń

Działo się!

Pierwsze wydanie „Motocykla” ukazało się w październiku 1994 roku, co oznacza, że Nasza przygoda z motocyklami trwa od ponad 28 lat. chyba nikt z nas nie spodziewał się Wtedy, że połączenie miłości do motocykli z pracą jest możliwe.

Życie pisze różne scenariusze. Nie ma co ukrywać, że w ostatnich miesiącach nad naszą redakcją zawisły czarne chmury. Wzrost cen druku o 100% w ciągu roku, szalejące ceny benzyny, bez której przecież nie da się testować motocykli, ciągle rosnące koszty wynajmu biura, komputerów oraz życia wymusiły radykalne kroki. Choć przez lata broniliśmy się przed tą decyzją, od tego numeru jesteśmy zmuszeni podnieść cenę „Motocykla” do 12,99 zł. Niestety to nie koniec złych informacji. Po raz drugi w naszej prawie trzydziestoletniej historii zdecydowaliśmy się na połączenie dwóch wydań w jedno. Dotyczy to numeru listopadowo-grudniowego oraz kolejnego, styczniowo-lutowego. Tak, wiem, wielu będzie narzekało, ale dziś to rozwiązanie wydaje nam się jedynym sensownym.


Wcześniej podobna sytuacja wydarzyła się tylko raz, w 2003 roku, ale wtedy zmiany były podyktowane zupełnie czymś innym. Wtedy w naszych głowach narodził się pomysł, by wywrócić do góry nogami dotychczasowy porządek i zmienić „Motocykl” w nowoczesny magazyn dla miłośników jednośladów. Pomysł był szalony, ale akcja się udała. Przez prawie dwie dekady byliśmy dla was źródłem najnowszych informacji o motocyklach i nie tylko. Co miesiąc zasypywaliśmy was testami akcesoriów. Dzięki międzynarodowej współpracy mogliśmy sobie pozwolić na ekstremalnie trudne w organizacji i niesamowicie kosztowne testy opon czy kasków. Takie rzeczy tylko u nas! Przed pandemią spotykaliśmy się z wami na naszym stoisku podczas największych targów motocyklowych w Polsce albo podczas motocyklowych szkoleń organizowanych przez Motocykl Action Team. Spośród czytelników co roku wyłanialiśmy jednego szczęśliwca, który wyjeżdżał z naszej redakcji nowym motocyklem. Tak było kiedyś, teraz musimy zacisnąć pasa i walczyć o przetrwanie. Dziś mogę wam obiecać, że łatwo się nie poddamy. Mam nadzieję, że tak jak przed laty numer łączony pozwolił nam odnieść sukces, tak będzie i tym razem.
Co jest tematem przewodnim tego wydania? Wrażenia z pierwszych jazd nowym Moto Guzzi V100 Mandello. W nasze ręce trafił motocykl przedprodukcyjny, który będzie różnił się od seryjnego zaledwie detalami. Te drobiazgi nie zmienią tego, jak jeździ ten flagowy model Moto Guzzi albo jak działa w nim pakiet aktywnej aerodynamiki. Jesteś ciekawy, co to takiego? W takim razie zajrzyj na stronę 14.
Tych, którzy wybierają się w motocyklową wyprawę, ale nie chcą rozstawać się ze swoimi czworonogami, zapraszam do przeczytania relacji Jacka Borowskiego, który wraz z psem o imieniu Diego wybrał się w podróż po Polsce. Str. 74.
No to co, spotykamy się w grudniu? Do zobaczenia!

Polecamy:

Gutek na stulecie

Mandello to nazwa miasteczka będącego siedzibą dowództwa Moto Guzzi, ale również flagowy model tej włoskiej marki. Jako jedni z nielicznych dosiadamy V100 S Mandello.

Świat w twoich rękach

Słabe rękawice turystyczne mogą zepsuć każdą podróż. Dlatego ważne, żeby dobierać je bardzo pieczołowicie. Aby ułatwić wam to zadanie, sprawdzamy 12 par uniwersalnych rękawic w rozsądnej cenie.

Test + technika

14 Moto Guzzi V100 S Mandello

Mandello to nazwa miasteczka będącego siedzibą dowództwa Moto Guzzi, ale również flagowy model tej włoskiej marki. Jako jedni z nielicznych dosiadamy nowego V100 S Mandello.

20 Honda CBR 1000 RR-R Fireblade SP kontra Ducati Panigale V4 SP2

Honda Fireblade SP w pięknym rocznicowym wydaniu z okazji 30. urodzin długo kazała nam na siebie czekać. Jaki był wynik pojedynku na torze Bladego z ubiegłorocznym zwycięzcą naszego testu superbike’ów Ducati Panigale V4 SP2?

28 Yamaha Ténéré 700 World Raid vs Yamaha Ténéré 700

Na pierwszy rzut oka nowa Yamaha Ténéré 700 World Raid wygląda jakby przed chwilą wróciła z wyprawy dookoła świata. Postanowiliśmy porównać ją z o wiele skromniej wyglądającym podstawowym modelem – Ténéré 700.

34 Honda CB 350 RS Royal i Enfield Classic 350

Naprzeciw siebie stanęły klasyczny niczym angielski dżentelmen Royal Enfield Classic 350 Chrome i ubrana w czarno-żółte sari Honda CB 350 RS. Czy ten test zakończył się tak jak większość bollywoodzkich filmów – ślubem pary bohaterów i wspólnym tańcem?

42 Triumph Tiger 1200 Rally Pro

Nasz długodystansowy Triumph Tiger 1200 Rally Pro niestrudzenie nawija kolejne kilometry. Oto, jak motocykl spisuje się po pierwszych 6000 kilometrów.

Serwis

46 Royal Enfield Interceptor 650

50 000 km to tak długi dystans, że można poznać motocykl od podszewki. Szukamy mocnych i słabych stron, typowych usterek.

52 Używane Harley-Davidson Road King i Triumph Thunderbird

Rynek nowych maszyn typu cruiser nieco się skurczył, ale na szczęście na rynku używanych wciąż jest sporo propozycji takich jak te dwie sztuki. To ciężkie, ale bardzo przyjemne w obyciu mastodonty.

54 Rentgen

Testujemy uniwersalne rękawice turystyczne Held Air’n’Dry oraz tekstylny zestaw adventure – Klim Carlsbad.

56 Garaż

Czapki, kominy, przeciwdeszczowe rękawice i motomufki. W świecie motocyklowych akcesoriów dobrze widać, że wielkimi krokami zbliża się jesień.

60 Świat w twoich rękach

Słabe rękawice turystyczne mogą zepsuć radość z każdej podróży. Dlatego tak ważny jest właściwy ich wybór. Aby ułatwić wam to zadanie, sprawdzamy 12 par uniwersalnych rękawic w cenie do 500 zł.

66 Być jak Maverick

Nie tak dawno z wyświetlaczy HUD korzystali wyłącznie piloci myśliwców. Dziś tego typu rozwiązania trafiły do samochodów i… motocyklowych kasków. Testujemy jedno z rozwiązań dostępnych na rynku, produkt firmy Dvision.

Magazyn

70 Z biegiem Wisły

Zachodnia część Mazowsza, zwłaszcza ta na lewym brzegu Wisły, stawia ci do dyspozycji wiele klimatycznych miejscówek. Podpowiadamy, które z nich warto odwiedzić.

74 Człowiek, motocykl i pies

Izolacja w czasie pandemii naprowadziła Jacka na pomysł połączenia trzech ważnych w jego życiu spraw: motocykla, podróży i psa. W tym roku razem przemierzyli Polskę wzdłuż i wszerz.

Sport

80 Ducati na czele

Francesco Bagnaia zmienił Fabio Quartararo na pozycji lidera klasyfikacji MotoGP. W Moto3 już teraz jest wszystko jasne.

84 Ducati pod napięciem

Od debiutu serii MotoE w 2019 roku dostawcą motocykli elektrycznych dla zawodników mistrzostw świata była Energica. W 2023 roku Włochów z Modeny zastąpią… Włosi z Bolonii. Przedstawiamy prototyp elektrycznego motocykla Ducati dla serii MotoE.