Archiwum numerów Zamów prenumeratę Kup teraz!

Od redaktora:

Red. nacz. Jacek Ociepko

Rozwiń

Małe kroki, wielkie rezultaty

Pierwsze duże tegoroczne targi motocyklowe – Intermot w kolonii – za nami. Nowości było sporo, choć większość zmian była bardziej kosmetyczna niż rewolucyjna.

W tym roku większość producentów postawiła na politykę małych kroków. Nowości, takich z krwi i kości, było niewiele. Jedna z najbardziej oczekiwanych i utrzymywanych w tajemnicy do ostatniej chwili to oczywiście Suzuki Katana. Motocykl wygląda świetnie i idealnie nawiązuje do pierwszej Suzuki GSX 1100 Katany pokazanej w 1981 roku. Co dzisiaj wiemy o nowej maszynie?

W jej projektowaniu maczali palce europejscy styliści, co tłumaczy, dlaczego to Suzuki od razu przypadło mi do gustu. Od strony technicznej wiemy, że będzie ją napędzał litrowy silnik o mocy 150 KM, a więc jednostka napędowa bardzo zbliżona do modelu GSX-S 1000. Inną ciekawą nowością był Indian FTR 1200. Jeśli dotychczas ta marka kojarzyła ci się z chopperami, bobberami lub turystycznymi maszynami utrzymanymi w klasycznym stylu, musisz wiedzieć, że idzie nowe. FTR to skrót od flat track racing, a więc mamy tu wyścigówkę utrzymaną w klasycznym stylu. Na żywo motocykl wygląda świetnie i otwiera markę na całkiem nowych motocyklistów. Suzuki i Indian to niejedyne nowości, a więcej informacji znajdziesz na stronie 6.

Od kilku lat tradycją jest, że producenci na kilka tygodni przed targami chwalą się swoimi maszynami. Tak było z beemką GS-em, która oficjalną premierę miała w połowie września. Podobnie sprawa wyglądała z Harleyem-Davidsonem FXDR 14 czy Moto Guzzi V85 TT. Jako jedna z niewielu redakcji mieliśmy możliwość przetestowania obu tych maszyn. Raporty z jazdy nimi przeczytasz na stronach 26 i 30.

Po kolońskich premierach z niecierpliwością czekam na drugie targi, czyli EICMA w Mediolanie. Prawdopodobnie to właśnie we Włoszech zostanie pokazana Yamaha 700 Ténéré, być może BMW rzuci światło reflektorów na nowe S 1000 RR, a KTM prawdopodobnie pokaże turystyczne enduro: 790 Adventure lub 390 Adventure. Nie wierzę, by na swoim podwórku Ducati nie odkryło kart. Przecieki mówią coś o następcy Hypermotarda 939, a Triumph ma zaprezentować Scramblera 1200. Już za niecały miesiąc wszystko będzie jasne.

Muszę się przyznać, że ten sezon był dla nas bardzo ważny, a mianowicie z powodu popularności, jaką cieszyły się wśród was nasze szkolenia Motocykl Action Team. Miejsca rozchodziły się w tempie ekspresowym, mimo że upały zachęcały raczej do wyjazdów nad wodę, niż do spędzania dnia na rozgrzanym do czerwoności Torze Łódź. Mimo to nie brakowało tych, którzy woleli spotkać się z nami na torze i poćwiczyć technikę jazdy. Ten sukces daje nam siłę do dalszego działania. Dzisiaj mogę powiedzieć tylko tyle, że w przyszłym roku będziemy spotykać się częściej. Mogę też zagwarantować, że zachowamy dwa poziomy szkolenia. Więcej informacji już niebawem znajdziesz na naszej stronie internetowej.

Polecamy:


Gdzieś to już widziałem...

Czy wy tak samo jak my, jesteście ciekawi co nowego na 2019 rok przygotowali dla nas producenci motocykli? Pierwszą dawkę nowości z targów Intermot znajdziecie w artykule pt. "Gdzieś to już widziałem..." na 6 stronie listopadowego numeru. 


A ile to pali? 

Postanowiliśmy sprawdzić ile palą małe maszyny w porównaniu do motocykli o dużych pojemnościach. Chcesz wiedzieć, ile pali Ducati Panigale V4 przy 300 km/h? Otwórz 82 stronę "Motocykla".

TEST + TECHNIKA

6 Gdzieś to już widziałem...

Suzuki pokazało Katanę, Indian – scramblera FTR-a 1200, ale to nie koniec nowości targów Intermot w Kolonii.

18 Zadanie: błyszczeć!

Na Ducati Scramblerze 1100 zabłyśniesz, ale też będziesz się dobrze bawił.

26 Bezimienny

Harley FXDR 114 jest ogromny i mocny, ale też całkiem zwrotny.

30 Powrót do przeszłości

Włosi próbują wskrzesić gatunek ciężkich enduro. Sprawdzamy, jak jeździ prototyp Moto Guzzi V85 TT.

34 Żywioły: ogień czy woda?

Spotkanie żywiołów często kończy się katastrofą. Jak będzie tym razem? KTM 1290 Super Adventure S kontra Triumph Tiger 1200 XRX.

40 Czarne jest czarne

Sprawdzamy, czym różni się Husqvarna Svartpilen 401 od Vitpilen 401

46 A we mnie samym wilki dwa

Triumph Speed Triple RS to solidny kop i maniery godne dyplomaty.

52 Czerwień, biel i złoto

Słońce, górska droga i Ducati 959 Panigale Corse – czy to idealne połączenie?

56 Gwiazda fitnessu

Honda Forza 300 jest o 10 kg lżejsza od poprzedniczki, ale to nie koniec jej zalet.

SERWIS

58 Prawie jak Gold Wing

Zawsze w cieniu, ale Honda Pan ­European ma sporo zalet. U nas w dziale „motocykl używany”.

60 Wielki przegrany

Suzuki GSR 750 nie zrobił wielkiej furory. Sprawdzamy, czy warto kupić używaną sztukę.

62 Z genami supermoto

Na ringu stają używane Honda FMX 650 i Yamaha XT 660 X. Którą wybrać?

68 Miękkie lądowanie

Alpinestars Tech-Air to kamizelki z airbagiem, które mają zminimalizować obrażenia w razie wypadku.

70 Puszczeni z torbami

Chcesz wiedzieć, ile pali Ducati Panigale V4 przy 300 km/h?

82 A ile to pali?

Porównujemy dwie topowe nawigacje: Garmin Zumo 595 i TomTom Rider 550.

88 Po nitce do kłębka

Motocykl Action Team skończył drugi sezon szkoleń. Na przyszły rok szykujemy prawdziwą petardę!

MAGAZYN

92 To już jest koniec...

223 beemki, ze szczególnym uwzględnieniem GS-ów, bawiły się w Sudetach. Nasza relacja.

95 Dolny Śląsk i BMW

Nasz czytelnik zwiedza porzucone dwory, pałace i parki na Dolnym Śląsku.

96 Wyprawa w dawne czasy

Nasz czytelnik zwiedza porzucone dwory, pałace i parki na Dolnym Śląsku.

98 Ekspres Á La Americana

4 dni, 8 państw i 3000 km – szybka wyprawa naszych czytelników na Bałkany.

SPORT

104 Stop dominacji Ducati

Marc Márquez w końcu przerwał dominację Ducati. Znów idzie na mistrza?

108 Czwarty do pokera

Jonathan Rea po raz czwarty z rzędu został mistrzem w WSBK.

110 Tytuły rozdane

W pierwszy weekend września zapadły rozstrzygnięcia dotyczące tytułów mistrzowskich w Orlen MX MP.

113 Z ziemi włoskiej do polski

Drużynowe Mistrzostwa Europy w Motocrossie zostały rozegrane w Gdańsku.