TEST+TECHNIKA

20 Grosz do grosza...

...a będzie kokosza, czyli zestaw niewielkich zmian, które złożyły się na duży efekt. Najnowsza wersja Hondy CBF 1000 ma więcej niż poprzednia sportowych cech i bardziej pojechany wygląd.

28 Matka wszystkich gixerów

Suzuki GSX-R 750 – ten obchodzący właśnie 25-lecie sprzęt był pierwszym przecinakiem z grupy zrywających skalpy. Kult do kwadratu.

34 W poszukiwaniu przygody

Test czterech podróżnych enduro: BMW R 1200 GS, Honda Varadero 1000, KTM 990 Adventure i Triumph Tiger. W tych sprzętach już dawno przestało chodzić wyłącznie o cechy off-roadowe.

54 Mocy, przybywaj!

Najpierw był przecinak KTM RC8. Jego rozwinięcie nosi nazwę RC8 R. Firma z Mattighofen krok za krokiem zbliża się do czołówki wyczynowych maszyn sportowych.

62 Wersja SP to jest to!

Ducati Hypermotard 1100 Evo SP jest o tyle lepszy od Hypermotarda 1100 Evo, że ten drugi właściwie mógłby nie powstać. Małe zmiany – wielki efekt.

66 Mocny cios w samo serce

Honda VT 1300 CX, H-D Dyna Wide Glide, Triumph Thunderbird i Victory Vegas – cztery cruisery.

84 Bity i bajty

Yamaha FZ1 – czy software’owy lifting, który zafundowano sprzętowi przed tym sezonem, przyniósł to, co miał przynieść?

86 Litr Kawy ze sterydami

Aż 13 kg mniej i aż 13 KM więcej – oto tylko dwie z różnic między poprzednim i najnowszym Kawasaki Z 1000. Teraz jest to ostry naked, który podąża swoją własną drogą, nie oglądając się na japońską tradycję.

98 Dwa światy

Honda VFR 1200 F jest godnym następcą VFR-a 800. Mamy tu dobry przykład, jak korzystać z doświadczeń poprzednika.

108 Pełną łychą

Podczas poprawiania MV Agusty F4 na szczęście nie popsuto gangu silnika. Jego żywiołem jest tor. Sposób rozwiązania zadupka rzuca na kolana.

114 Zamach na legendę

Victory Jackpot rzuca wyzwanie Harleyowi-Davidsonowi Softailowi Rockerowi C. Jedyna wada tego pierwszego polega na tym, że nie jest tym drugim.

122 Nie wiem, kim jestem

Moto Guzzi 1200 Sport 4V chyba nie do końca wie, czy bardziej chce być sprzętem sportowym, czy turystycznym.

130 Kocia natura

Pierwsza część opowieści o tym, jak sprawuje się Triumph Tiger 1050, puszczony na liczący 25 000 km maraton.

136 Teleskop niepotrzebny?

Bimota Tesi 1D 906 była w latach dziewięćdziesiątych próbą udowodnienia, że teleskopy nie muszą być jedynym rozwiązaniem kwestii przedniego zawieszenia.

SERWIS

144 Powrót Bonnie

W latach 70. japońskie bike’i zabiły firmę Triumph. Na przełomie lat 80. i 90. nastąpiło odrodzenie. O kultowym Triumphie Bonneville’u w rubryce „motocykl używany”.

170 Kto smaruje, ten jedzie

Kiedy można i trzeba zastosować smarowanie z mokrą, a kiedy z suchą miską olejową.

MAGAZYN

176 Mocne otwarcie

Jak tu cieszyć się jazdą, gdy nie możesz myśleć o niczym innym niż o bolącym kręgosłupie? Nasze ćwiczenia temu zaradzą.

184 Nie taki diabeł

Nieco mniej gości, wyraźnie więcej wystawców. Na II Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów kryzysu nie widziano.

190 Manic na długą drogę

Dwa Zippy Manic 125 zawiozły dwoje naszych czytelników na Bliski Wschód.

198 Mrożone słonie

Tegoroczna ostra zima spowodowała, że wyprawa na Elefantentreffen 2010 była jeszcze większym wyzwaniem niż zwykle.

SPORT

206 Czas na Suzuki?

Pierwszą rundę tegorocznego cyklu MŚ zdominowało Suzuki. Siła złego na Ducati?

STAŁE RUBRYKI

3 Od redaktora

6 Krótko

152 Garaż

160 Rentgen

162 Ogłoszenia drobne

212 Notatnik sportowy

218 Co w następnym numerze